Cu cât o persoană este mai intim conștientă de punctele sale forte, de trăsăturile personale, de atitudinea și comportamentele pe care le manifestă, precum și de modul în care răspunde la provocările vieții, cu atât mai adecvat poate pune bazele construirii unei mentalități centrate pe dezvoltare personală.
Acest tip de deschidere îi oferă individului noi căi de explorare pentru a continua descoperirea de sine.
Descoperirea de sine, în special la o vârstă fragedă, este partea esențială a dezvoltării unei etici personale puternice, definită prin reziliență și perseverență. Obținerea acestui rezultat necesită timp pentru introspecție. A afla ce ne trezește interesul, la ce suntem buni în mod inerent, ce ne place să facem și ce condiții externe sunt cele mai favorabile pentru a performa eficient poate însemna să învățăm ce nu ne place, ceea ce este foarte provocator și frustrant. Acest mod de învățare ne poate ajuta să decidem pe ˝propriile picioare˝ când să apelăm la ajutorul celorlalți, cum să analizăm mai eficient resursele pe care le avem sau de care avem nevoie și să stabilim un plan cu sarcini care sunt cu adevărat dificile.
Acest proces - solicitarea suportului celorlalți, cercetarea proactivă, planificarea succesului - necesită o mentalitate matură și este o condiție prealabilă pentru a dezvolta un caracter puternic, cu locus de control intern. Procesul de auto-descoperire este unic pentru fiecare persoană, depinzând de punctul de plecare, de gradul de vulnerabilitate, de nivelul de curaj și curiozitate, precum și de multe altele. Cu toate acestea, călătoria de descoperire de sine a fiecăruia are același țel final de identificare a scopului, de realizare a obiectivelor care contează și de actualizare a potențialului interior al fiecăruia.
Descoperirea de sine este esențială. Potențialul neexplorat, faptul de a învăța să-ți actualizezi percepția asupra punctelor forte și să capitalizezi pe acestea, dorința de a-ți pune la bătaie cunoștințele și învăța prin încercare și eroare, aprofunda situațiile cotidiene în care te afli la un moment dat pentru a conștientiza procesul decizional și modul în care faci alegerile, precum și exersarea constantă a comportamentelor sănătoase în medii sigure pentru a aplica apoi în realitatea personală, sunt fundamentale în educația personală contemporană.
Conștientizarea metacognitivă - abilitatea de a gândi despre gândire - ajută oamenii să profite la maximum de resursele lor mentale. Aceasta include cunoașterea despre sine (cum facem sau nu facem de obicei într-o anumită situație) și cunoștințe despre strategiile pe care le folosim pentru a face față sarcinilor pe care le avem de îndeplinit (modul în care performăm).
În acest modul, pentru a accelera dezvoltarea în mod natural prin conștientizarea despre sine, participanții, sunt canalizați pe un continuum de conștientizare metacognitivă, din 4 perspective, aplicate foarte practic:
Conștientizarea tacită: individul ia decizii fără să se gândească la acestea.
Conștientizarea conștientă: individul conștientizează strategia sau procesul personal de luare a deciziilor.
Conștientizarea strategică: individul își organizează gândirea selectând strategii pentru luarea deciziilor.
Conștientizarea reflectivă: individul reflectează asupra propriei gândiri, înainte, în timpul și după proces, reflectând asupra progresului și a modului de îmbunătățire al acestuia.
Să expunem participanții la situații de învățare, centrate pe auto-descoperire și analiză despre sine, pentru a conștientiza propria poziționare mentală față de realizările personale, precum și pentru a-și explora abilitățile, aptitudinile, pasiunile, obiceiurile și interesele.
Să oferim participanților posibilitatea de a-și identifica punctele forte personale și pe cele de îmbunătățit; de a-și contura propriul profilul conectând informațiile despre sine.
Să provocăm participanții să-și identifice dorințele și aspirațiile de afirmare, să-și aprofundeze ideile cu privire la statutul profesional, respectiv social viitor pe care și-l doresc, să definească ce rol ar vrea să joace dezvoltarea și cariera în viața lor și să găsească căile potrivite pentru auto-împlinire.
Participanții să-și crească conștiința de sine în viața cotidiană.
Participanții să învețe să-și consolideze propriul sistem de valori și să integreze valorile în viața lor.
Participanții să descopere ceea ce-i motivează să reușească la serviciu și în viață.
Să oferim participanților o notă de pragmatism cu privire la obstacolele ce pot să apară și cum acestea pot fi depășite chiar de ei.
Să punem bazele procesului decizional cu privire la dezvoltarea personală continuă sau alegerea formării pentru recalificare profesională.
Valorile ne ajută să descoperim ce contează pentru noi… sunt principiile pe care ni le conturăm în copilărie, le tatonăm în adolescență și pe care le fundamentăm la maturitate.
Valorile personale adesea ne influențează atitudinea și comportamentul. Deși, destul de rar le conștientizăm, le folosim în viață pentru a decide și face alegeri importante.
Valorile ne conturează unicitatea și ne definesc autenticitatea. Valorile sunt „ceva” pentru care unii dintre noi suntem dispuși să trăim sau să ne dăm viața.
Identificarea sistemului de valori personale și a modului în care acestea se exprimă în viața noastră este unul dintre cele mai provocatoare și profunde procese de conștientizare.
Își evaluează valorile personale prin reflecție personală și exercițiu aplicat.
Își identifică nivelul de fluență al procesului personal decizional, în funcție de congruența sau conflictul prezent între valorile implicate simultan.
Observă dinamica structurală și de relaționare dintre valorile personale și contextul social.
Află dacă comportamentul propriu este centrat pe a cauta evitarea riscurilor sau mai degrabă pe cautarea direcției cu orice preț.
dacă este cazul, își identifică sentimentul de anxietate și originea apariției incertitudinii din lumea socială sau din cea fizică, după caz.
Agenda cursului
Definiția valorilor personale
Identificarea, extragerea și prioritizarea propriilor valori
Valori personale puse în acțiune în context social
Formarea convingerilor și exprimarea opiniilor / 3 stadii ale formării valorilor
Categoriile Valorilor definite de Shwartz
Perspectiva continuum-ului motivațional al lui Shwartz
Check4LifeWheel oferă participanților ocazia să-și evalueze măsura în care acordă atenție celor 10 domenii principale ale vieții lor. Deși denumirea domeniilor Roții Vieții poate varia, aceste domenii în sine sunt, în general, aceleași pentru majoritatea oamenilor.
Raportul interpretativ oferă o reprezentare vizuală a principalelor domenii ale vieții respondentului, astfel încât acesta să poată identifica ce merge excelent și care sunt zonele din viața sa care au nevoie de atenție sporită.
Când oamenii simt că viața lor este prea aglomerată și au senzația că toată energia le este concentrată doar pe serviciu și carieră, ajung să fie confuzi și să piardă din vedere atenția și asupra celorlalte domenii importante ale vieții. Lipsa echilibrului, poate duce la frustrare și stres intens.
Printr-o reprezentare vizuală a principalelor domenii ale vieții, instrumentul numit Roata Vieții îi poate ajuta pe participanți să identifice care le sunt ariile înfloritoare ale vieții lor și care sunt cele care necesită mai mult efort pentru a le recalibra.
În analiza pe care participanții o vor face, este posibil să constate că există domenii care nu primesc atât de multă atenție pe cât ei și-ar dori și în plus, probabil că sunt domenii în care aceștia depun prea mai mult efort decât și-ar dori în mod ideal. Aceste domenii le consumă energie și entuziasm, pe care mai bine și le-ar direcționa în altă parte. Odată ce și-au identificat domeniile care au nevoie de atenție, este timpul să-și planifice acțiunile necesare pentru a-și restabili echilibrul la care aspiră.
Pentru ca experiența să fie completă, participanții vor folosi conceptul japonez IKIGAI, pentru a-și inventaria caracteristicile personalității, aspectele profund personale, cunoștințele, aptitudinile, arhetipurile și valorile proprii. În acest atelier, participanții vor învăța să-și identifice IKIGAI-ul exterior, de mijloc, interior, precum și să-și definească zona proprie de geniu, înțelegând cum își pot extrage esența unică a ceea ce este ca individ sau cine vrea să fie. Astfel, ei află care este acel ceva pentru care ˝merită să trăiești“, care dă mult sens vieții lor.
Odată trecuți prin cele 2 experiențe, participanții își consolidează înțelegerea asupra propriei persoane: își reamintește cine este, ce îi place, ce îl/o definește ca individ și care îi sunt oportunitățile de a-și capacita potențialul. La final, ei chiar vor fi capabili să-și noteze cu exactitate care le sunt: punctele tari care îi definesc, la ce consideră că mai au de lucrat având în vedere punctele slabe care îi fac să nu se simtă mereu tocmai în largul lor, ce amenințări ar putea apărea din mediul profesional și social ținând cont de contextul în care se află în prezent sau în care s-ar putea situa în viitor, precum și care ar putea fi oportunitățile prezente și viitoare pe care le oferă participanților familia, serviciu, comunitatea, societatea, pe care ar putea învăța să le detecteze, la timp, chiar dacă acestea nu sunt (foarte) vizibile.
Vor putea obține o reprezentare vizuală a modului în care este viața proprie în prezent, comparativ cu modul în care le-ar plăcea să fie în mod ideal.
Vor putea avea o "privire din elicopter" asupra vieții proprii, astfel încât să-și poată stabili obiective (în sarcini ușor de gestionat) pentru a obține echilibrul pe care și-l doresc în viața lor.
Să înțeleagă conceptele Roata vieții și IKIGAI și în plus, să le aplice în viața proprie.
Descoperă ce domeniu din viața lor are nevoie de o atenție semnificativă.
Cum să rămână pe drumul ales cu un cadru simplu de urmărire a obiectivelor proprii.
Află ce sunt Roata Vieții și IKIGAI și cum pot ajuta acestea în procesul de evaluare a satisfacției asupra vieții și auto-descoperirii potențialului propriu.
Agenda cursului
Contextul utilizării Roata Vieții și a celor 10 domenii cheie.
Aplicabilitatea conceptelor Roata Vieții și IKIGAI în viața proprie.
Descoperirea dorințelor, intențiilor, aspirațiilor și aspectelor importante pentru sine, care dau mult sens vieții umane.
Identificarea punctelor tari, punctelor de îmbunătățit, amenințărilor dar și oportunităților pe care le întrezăriți.
Stabilirea obiectivelor.
Cu Check4MI, tinerii afla care le sunt inteligențele native, cele mai dezvoltate, dar și care le este potențialul neexplorat și punctele de îmbunătățit.
Rezultatul acestui test arată participanților care le sunt talentele native și care ar putea fi oportunitățile viitoare de dezvoltare pentru a învăța cu drag și obține succesul personal în viață.
Folosindu-se de această auto-testare, participanții ar putea învăța să ia decizii asumate și să-și rezolve problemele cu care se confruntă, concentrându-se la ceea ce au nevoie în contextul dat și nu la ceea ce le lipsește.
O modalitate potrivită pentru a înțelege individualitatea modului în care oamenii învață este să aplicăm ceea ce a fost definit de Howard Earl Gardner ca “inteligențe multiple”. Teoria lui Gardner ne arată că oamenii au profiluri de inteligență unice și distincte care sunt modelate de diverși factori biologici, sociali și de mediu. El a afirmat că, un om poate avea inteligență muzicală și matematică mai puternică, în timp ce un altul poate avea o inteligență lingvistică și interpersonală mai puternică, iar aceste profiluri distincte sunt atât de diferite datorită experiențelor individuale și a variațiilor genetice.
Play4MultipleIntelligences poate contribui la modul în care teoriile, poveștile și abilitățile reprezentate în rândul angajaților ar putea fi schimbate.
În Play4MultipleIntelligences, participanții descoperă ce înseamnă mai exact fiecare inteligență și în plus, învăță cum să își folosească această ˝puterea nativă˝ pentru a performa cu mai multă ușurință și identifica căile cele mai facile privind dezvoltarea și capacitarea potențialului propriu. Participanții își explorează potențialul intelectual neexplorat și își analizează nivelul de inteligență pe care fiecare dintre ei îl posedă în diferite grade și combinații. Totodată, află că puterea profilului din acest moment se poate schimba în timp și că pentru a-și îmbunătăți talentele native și explora potențialul prezent, va fi esențial să se implice în activități de tot felul, să experimenteze contexte noi de dezvoltare, pentru a putea progresa în ritmul propriu.
Așadar, Play4MultipleIntelligences poate contribui la schimbarea de paradigmă care consolidează o nouă cultură organizațională atât de necesară pregătirii succesului așteptat în era industrială 5.0 în care, cât de curând, urmează să intrăm.
Conștientizează rolul pe care inteligențele multiple îl joacă în dobândirea cunoștințelor.
Înțeleag diferența dintre inteligența multiplă și stilurile de învățare.
Dobândesc o mai bună înțelegere a conceptelor și strategiilor teoriei și aplicării inteligențelor multiple.
Înțeleg importanța învățării interculturale.
Își identifică competențele pe care trebuie să și le dezvoltate.
Aleg cele mai potrivite modalități de a-și îmbunătăți inteligențele native.
Agenda cursului
Capacitățile umane și mințile interactive
IQ verus EQ verus MIQ
Punctele de acces către înțelegere
Practicarea inteligențelor multiple
Destinat pentru a îmbunătăți performanțele profesionale, prin dezvoltarea abilităților de comunicare și conștientizare intrapersonală, atelierul centrat pe comunicarea eficientă organizațională determină îmbunățățirea relațiilor interpersonale și favorizează consolidarea culturii companiei, fiind un instrument eficient de management.
Cu acest atelier ne-am propus înțelegerea principiilor de bază ale comunicării, crearea premizelor pentru formarea deprinderilor necesare în comunicarea pentru schimbare organizațională, aprofundarea conceptului de eficiență în relaționarea interpersonală, precum și practicarea unor reguli necesare gestionării comportamentelor, atitudinilor, cuvintelor și reacțiilor în timpul comunicării.
Competența de comunicare și inter-relaționare adresată prin intermediul acestui atelier, îmbunătățește lucrul în echipă și consolidează relațiile cu colegii.
Vor învăța cum să își crească capacitatea de relaționare cu stakeholder-ii, cum să comunice eficient, reducând scurt circuitele legate de managementul timpului și al stresului
Vor dobândi instincte de dezamorsare a tensiunii și neîncrederii acumulate față de obiectivele organizației, prin compatibilitate între aspirațiile individuale, setul de valori și obiective organizaționale
Vor înțelege pe deplin componentele necesare unei comunicări interpersonale optime și a factorilor de presiune ce apar între interlocutori în timpul procesului de comunicare
Își veți dezvolta un comportament profesionist, eficace și eficient, propice comunicării eficiente
Vor contribui la coeziunea echipei prin adoptarea unui comportament asertiv.
Agenda cursului
Metode de comunicare organizațională eficientă
Analiza interlocutorului
Relațiile inter-personale > focus pe încrederea de sine, empatia și asertivitatea
Persuasiunea
Argumentarea
Arta dialogului și dezbaterii
Întrebările deschise și tehnicile de legătură între idei
Plecând de la ideea conform căreia aptitudinile impun limite asupra potențialului de succes al unei persoane în completarea anumitor sarcini, prin anii 1950, psihologul Edwin A. Fleishman a dezvoltat propria taxonomie, care include 52 de aptitudini umane, care variază de la înțelegerea verbală la atenția selectivă. Totodată, taxonomia sa descrie diferențele individuale în performanța perceptiv-motorie.
Prin intermediul Check4TechnicalSkills, participanții vor conștientiza ce anume știu să facă bine, ce pot face cu multă ușurință, respectiv care le este potențialul în condițiile unui antrenament corespunzător. Cele 4 categorii de aptitudini evaluate sunt cele cognitive, psiho-motorii, fizice și Senzoriale.
Aptitudinile permit realizarea unor diferențieri între indivizi. Dacă toți oamenii normal dezvoltați posedă o anumită caracteristică, atunci aceasta nu constituie o aptitudine. Oamenii se deosebesc între ei după capacităţile personale. Aceleaşi activităţi practice, intelectuale sau creative sunt executate de diverşi indivizi la niveluri calitative diferite, cu o eficienţă mai mare sau mai mică, respectiv foarte ridicată sau foarte redusă. Aptitudinile constituie latura instrumentală şi executivă a posibilităților de acțiune ale individului.
Așadar, una dintre problemele fundamentale în definirea aptitudinilor este relația acestora cu capacitatea individuală. Aceasta, exprimă posibilitatea ca individul să poată efectua cu succes o anumită activitate „aici” și „acum” și este indisolubil legată de momentul prezent și profund influențată de experiența personală în domeniul respectiv.
Play4TechnicalSkills include un set de 52 aptitudini umane care variază de la cele cognitive la cele fizice, identificate de Fleishman & Reilly, (1992). În această simulare, participanții își reamintesc că în afară de aptitudini, îndeplinirea cu succes a unei activităţi e condiţionată de cunoştinţe şi deprinderi, interese şi atitudini. Cunoştinţele şi deprinderile în lipsa aptitudinilor, asigură îndeplinirea activităţilor profesionale numai la un nivel mediu. Dacă, pe lângă cunoştinţe şi deprinderi, mai există şi aptitudini, atunci poți obţine rezultate superioare în activitatea respectivă.
Astfel, ei sunt puți în situația de a conștientiza propriile aptitudini de bază și importanța faptului de a identifica cu ușurință care dintre aceste abilități se potrivesc intereselor vocaționale proprii.
Află ce sunt abilitățile tehnice
Care este importanța dobândirii abilităților tehnice
Explorează exemple de abilități tehnice
Găsesc soluții la modul în care își pot îmbunătăți abilitățile tehnice
Agenda cursului
Exemplificarea aptitudinilor tehnice: cognitive, psiho-motorii, fizice, respectiv senzoriale
Ocupații care necesită unele aptitudini tehnice: cognitive, psiho-motorii, fizice, respectiv senzoriale
Soluții pentru dezvoltarea abilităților de care ai nevoie pentru a performa
Majoritatea cercetărilor efectuate în ultimii doi ani, indiferent de sursă, arată că românii se află pe ultimele locuri la educație financiară în Europa și în lume.
Educația Financiară este acea educație care ne învață cum să câștigăm mai mulți bani și cum să ne gestionăm banii astfel încât să ne protejam de anumite riscuri, cum să avem grijă de situația noastră financiară, atât cea prezentă, cât și cea viitoare, pe termen lung. Din păcate, majoritatea romanilor nu știe să economisească cu un scop precis și nu face diferența dintre nevoi și dorințe, iar dacă oamenii nu învață să-și gestioneze veniturile vor fi aproape permanent în situația în care “le scapă banii printre degete”.
Cu cât este mai bombardat cu informații și mai puțin înzestrat cu competențe, românului îi este greu să conștientizeze nevoia de bunăstare pe întreaga perioadă a vieții și, astfel, în multe cazuri alegerile sale financiare sunt deficitare pentru că obiceiurile sănătoase nu sunt dezvoltate de timpuriu.
Prin intermediul unor carduri de joc și a unui set de materiale practice, participanții trec printr-o suită de experiențe educaționale profunde, de la învățarea sau reamintirea unor noțiuni financiare cunoscute, la înțelegerea cognitivă a importanței menținerii standardului de viață pe toată durata acesteia, dar și cum să încorporeze afectiv faptul că orice proces educațional cere timp și o investiție de durată a energiei personale. Participanții învață vocabularul financiar, exersează limbajul bunăstării personale, află cum să-și (re)configureze un plan financiar pe măsura dorințelor proprii. Totodată, află cum timpul poate juca în favoarea lor dacă încep să-și investească veniturile câștigate, de timpuriu, descoperă că banii trebuie puși la treabă și că este esențial să se trezească mâine mai bogați decât astăzi. Pe scurt, în Check4FinancialSkills sunt expuși la experiențe surprinzătoare, menite să le remodeleze comportamentul financiar într-unul productiv.
Cu ajutorul unui set de materiale offline și online, participanții trec printr-un proces personal de educație financiară aplicată, structurat în 3 etape. Altfel spus, cu scopul de a-și crea premize pentru independență financiară, participanții (1) își analizează starea financiară actuală (valoarea netă personală și cash flow-ul), (2) își stabilesc obiective financiară și își identifică prioritățile și inițiativele financiare majore, pe termen lung și (3) își conturează propriul plan financiar și experimentează modul în care să lucreze cu bugetul, aprofundează informațiile cu privire la gestionarea planului de creditare și importanța scorului FICO, afla în ce fel planul investițional bine configurat poate contribui semnificativ la atingerea rezultatelor așteptate pe termen lung și la obținerea independenței financiare, de timpuriu.
Altfel spus, participanții trec prin experiențe educaționale care explorează conceptul de dezvoltare și creștere a averii; învață cum să-și planifice viitorul, mai asumat; exersează identificarea obiectivelor financiare pe termen lung și cum să le integreze în planul financiar propriu; exersează lucrul cu bugetul personal; aprofundează conceptul de dobândă compusă și importanța compunerii câștigului; înțeleg impactul inflației și deflației asupra bugetului personal; descoperă noi modalități de remodelare a comportamentului financiar din perspectiva economisirii, protecției și securității financiare.
Totodată, participanții află modalități de a-și gestiona riscul financiar; aprofundează noțiunile referitoare la îndatorare și scorul de credit, precum și creării de premize pentru creditarea sănătoasă; anumite grupuri de participanți, ar putea explora instrumentele investiționale și învăța noțiuni referitoare la risc, volatilitate, diversificarea portofoliului etc.
Află că experiența nu este ceea ce ni se întâmplă, ci ce înveți să faci cu ceea ce lași să se întâmple.
Prin intermediul dialogului și interactivității, experimentează situații relevante referitoare la ceea ce și-ar putea dori pentru sine, pe termen lung.
Exersează moduri prin care pot să obțină mai mult de la banii lor printr-un comportament financiar responsabil.
Aprofundează conceptul de creștere a calității vieții și importanța creării unor premize pozitive pentru un viitor îndelungat, lipsit de griji.
Își înțeleg propria persoană, necesitățile viitoare, precum și alegerile financiare asumate bazate pe un proces de raționament sănătos, dezvoltat încă de timpuriu.
Își conturează schița propriului plan financiar pentru a se îndrepta cu pași repezi către independența financiară.
Agenda cursului
Strategii de creștere a veniturilor și de construire a valorii nete personale
Economisirea cu un scop foarte precis
Protecția, securitatea financiară și importanța asigurărilor
Realizarea unui plan financiar, asumat pe termen lung
Modalități inteligente pentru a face față tentaților și cum să eviți consumerismul
Modul în care inflația și deflația afectează planurile financiare
Nevoia constituirii fondurilor de urgență, în baza sintagmei “Bani albi pentru zile negre”
Banii în cuplu
Educația financiară și copiii
Persoanele care au un anumit nivel de succes financiar au început cândva prin a învăța conceptele de bază. La fel, este recomandat să începi și tu. Dobândirea cunoștințelor necesare pentru a-ți asigura bunăstarea financiară poate fi unul dintre cei mai importanți pași din viața ta.
Primul pas important pe care ți-l propun este să-ți identifici maniera în care lucrezi cu banii tăi dar și cum operezi cu paradigmele din punct de vedere financiar. Astfel, cu Check4SmartInvestments afli care-ți este profilul de investitor.
Dobândirea cunoștințelor necesare pentru a-ți asigura bunăstarea financiară va fi unul dintre cei mai importanți pași din viața ta. Va fi nevoie să înveți noțiuni de bază, să-ți stabilești o strategie personală, să alcătuiești un plan și să te ții de el. Nu contează așa mult cât de puțini sau cât de mulți bani ai în cont, ci contează cât de bine informat ești asupra oportunităților pe care le ai și care este comportamentul financiar pe care ți-l asumi.
Dacă știi cum să-ți asiguri protecție financiară, cum să economisești, cum să investești, dar și cum să te ții de un plan inteligent pus în practică, vei putea să îți asiguri, peste ani, o siguranță financiară și să te bucuri de beneficiile bunei gestionări a banilor tăi. Statistic, reacția noastră a oamenilor obișnuiți când explorăm ideea de a ne investi banii este „Aaa, dar nu am eu bani de investit” sau „Eu nu joc la bursă”. Modul acesta de a gândi apare ca urmare a lipsei de informații relevante și se bazează, în general, pe prejudecăți și pe ceea ce auzim de la unii și de la alții, uneori la modul subiectiv.
A spune că nu ai bani de investit este o abordare ușor eronată, pentru că a investi înseamnă să te gândești în termeni financiari la viitorul tău și al familiei tale. Este doar o chestiune de perspectivă! Ne gândim că a avea bani de investit înseamnă că trebuie să avem la îndemână sumele de care dispun un prinț al petrolului sau un antreprenor miliardar. Chiar și 100 de lei pe lună plasați într-un instrument financiar constituie o investiție. Dacă faci asta încă din tinerețe, se numește ca investești pe termen lung. Iar literatura de specialitate arată că aceste investiții aduc cele mai mari și mai sigure beneficii.
Află de ce au nenvoie de un plan personal investițional.
Care le este tipologia din punct de vedere investițional.
Conștientizează principiile care stau la bază investițiilor de succes.
Obțin o abordare realistă asupra investițiilor pe care își permit să le înceapă.
Află cum timpul propus pentru atingerea obiectivelor este cel mai important factor în investiții.
Descoperă care sunt tipurile de investiții necesare pentru atingerea obiectivelor investiționale propuse.
Agenda cursului
Analiza sănătății financiare
Etapele investiționale în raport cu vârsta și nivelul de câștig
Analiza portofoliului investițional
obiective financiare versus investiționale
Instrumentele investiționale
Principii de bază pentru investiții inteligente
Riscul financiar și randamentul investițional
Volatilitatea și diversificarea portofoliului investițional
Detalii modul Leading Yourself
Cursurile din acest modul includ 2 până la 4 sesiuni, în funcție de obiectivele de învățare și de impactul targetat în programul ales.
Durata unei sesiuni: 3-6 ore, în funcție de competențele targetate și de numărul de participanți implicați.
Nr. participanți: minimum 8 -1 2, maximum 15-30 participanți într-o grupă | mărimea grupelor va depinde de metodologia de livrare* aplicată.
Abordarea sesiunilor: online, față în față, hibridă [online și offline], după caz.
Echipa de livrare: Trainerii vor fi alocați în livrare în funcție de competențele stabilite a fi dezvoltate, în fiecare atelier în parte.